SM kristianstad

Hej på er allihop!!

Säsongen har börjat på allvar här hemma i Sverige och jag är i full gång med åkning..

Det började med SM i Kristianstad den 16-17 april med kval på lördagen och finaler på söndan.
Till i år har dom ändrat så man kör riktiga kval och inte tidskval på lördan och det passar mig mycket bättre..
På lördagens kval fick jag en ganska dålig start men kunde åka upp mig bra på första varvet och varvade som 16 första varvet. Åkningen gick jättebra i den tunga sanden, släppte förbi mig en förare på hela heatet och slutade på en 17:nde plats och 18 går till final så var klar för final på söndan:D
Väl i finalens första heat gick det sådär, hade lite mycket respekt och fegade lite så gick inge vidare..
Tänkte att nu lär det satsas i andra heatet och det gjorde jag, låg 32 i starten, gjorde mitt livs uppkörning första varvet och var på en 21 plats vid första varvningen, höll den placeringen i 5 varv men sen blev det en kanonvurpa på en lång raka... Så resultatet blev ju inge bra men ändå skönt att känna att man kan va med och dra även i en sm-final.. Super nöjd att ha kvalat in till min första sm-final i mx1 klassen, hoppas det håller i sig nu bara:D

Nästa helg var det Nedre norra open i hedesunda som kördes och det med blandat resultat..
Det var 30 anmälda i min klass så vart inga finaler, träning och 2 finaler helt enkelt. Första heatet var ett fiasko med dålig start och 3 vurpor, plus att dom bröt heatet för en förare hade skadat sig så hann inte köra upp mig nånting efter alla vurpor...
Men andra heatet gick bättre, 6:a i starten, åkningen gick super och körde upp mig till ledning efter 10 minuter, drog ifrån övriga och vann med 44 sekunder till slut. WIIHAA:D

Denna tävling gick på lördan och på söndan åkte vi till Uddevalla för lite träning inför SM som går där nu till helgen. Den banan var jättecool med stora hopp och stenhårt underlag, ska bli riktigt kul med SM där och vi får hoppas på final..



Hare kanoners!!!
#189 Robin Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0