SM Uddevalla och Tibro

Tjaooo!! har vart en del tävlingar sen jag uppdaterade sist.
SM i Uddevalla gick för 3 helger sen och Sm i tibro går denna helg, plus att jag kört 2 motospeed-tävlingar mellan dessa tävlingar, fullt upp!!

Sm-ett som gick i Uddevalla gick inge vidare faktis, hade problem hela den veckan med olika grejjer, det var kopplingar som krånglade, dämpare som hade gått sönder och däck som jag aldrig hade kört på.. blev liksom aldrig vänn med banan där heller, tyckte den var riktigt svår faktis, blev ingen final där!!

Igår var vi till tibro för den tredje deltävlingen av Sm och det gick betydligt bättre än i Uddevalla men det räckte inte riktigt ändå, 18st går till final och jag slutade 19 med 5 meter upp 18:nde platsen.. Helt klart den tyngsta "förlusten" någonsin för min del:( men det närmar sig mer och mer och till nästa SM då jävlar!!

Motospeed har jag börjat kört iår och måste säga att dom tävlingarna är ruskigt roliga och bra tempoträning..
Det är en kvällstävling och man kör sammanlagt 6 heat på en kväll, 3 innan paus och 3 efter, varje heat är ca 6 min långt!!
Den första gick i skutskär och då körde jag med min orginal bike för den riktiga var trasig då, det gick riktigt bra och som bäst blev jag 4...
Andra tävlingen gick i Årsunda och det var en otroligt snabb bana med några feta platåer och riktigt fina sandkurvor.. Tyvärr gick starterna lite sämre här men åkningen gick kanon, var 6:a i alla heat efter pausen där alla bästa poängplockare kör!!

Nu väntar en hektisk vecka med Motospeed borlänge på onsdag, KM i malung torsdag och dubbeltävling lördag, söndag!!


   



Simma lugnt! #189 Robin Hampus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0