Gott och blandat..

jaha då var det dax igen för lite uppdatering!!

Har vart på sista SM-deltävlingen, NNO bollnäs och några serietävlingar sen sist..

Den första serietävlingen gick i Woxnadalen, en riktig kanonbana faktis. Fick en dålig start i första heatet och slutade 6:a.. Var 2:a ut i starten efter Mats såklart och låg och drog med honom heatet igenom och slutade 2:a. Tog starten i tredje och låg i tät en längre tid tills jag började göra misstag när mats var uppe och nosade, blev omkörd av han sen tog krafterna slut, slutade 2:a..

Har också vart serien i Rättvik och Mora. Hade stora problem i Rättvik när kedjan hoppade av hela tiden så kunde inte fullfölja nått av heaten, katastrof.. I och med att jag bröt alla heat så fick vi så dåligt med poäng så vi åkte ur div 1... Så i Mora fick vi åka div 2, inte så mycket att skriva om där.. Tog alla starterna och åkningen gick bra, vann alla heat!!! Fick upp Mora till div 1 nästa år iaf..

NNO bollnäs: Hade regnat helgen innan tävlingen och sen torkat upp under veckan så den var helt perfekt..
Stenhård jord är ju inte mitt underlag men nu släppte det rejält...
Första heatet tog jag starten men blev ganska snabbt omkörd av tre förare så var inte så nöjd, blev 4:a..
Tog starten även i andra men nu gick äkningen bättre och ledde och drog ifrån 15 min, men sen börja jag göra misstag och då kom två st och körde om så var 3:a i detta heat.. Jättenöjd med farten i andra heatet och jag visade att jag har bra fart bara det stämmer...

Sista SM:et gick i Västerås och det här var en tävling värd att minnas, det regnade konstant hela lördagen och det var faktis kaos när vi körde!!
Fick en dålig start i kvalet och var nog 22 lr nått första varvningen. Även fast det var så blöt kunde jag köra upp mig till 12:a i mål, så var klar för final på söndagen..
Till fanaldagen hade det börjat torka upp när det var strålande solsken, så det var nästan värre nu.. för nu var inte allting bara blött, nu var det lera istället som fastnade överallt..
Gjorde en dålig start men åkningen kändes aggresiv och var uppe som 22a på andra varvet.. Men lyckades köra in i en lerhög och vurpade och slog sönder biken så fick bryta..

Gjorde åter en dålig start i andra, var 20 ungefär i början men cykeln funkade inte alls eftersom olja hade läckt ur framgaffeln.. eftersom hojen vägde 200 kg ca med all lera var det bara att bryta. Ingen bra sm-final för mig alltså..

Kommer upp lite bilder inom kort!!

Förresten ska jag köra gotland grand national i år för första gången, ska bli kul!! Så tränar inför det just nu...

Hade fint så hörs vi!!
#189 Robin Hampus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0