Uppdate!!

Var ett tag sen sist... Men har hänt en del, har kört två elitserietävlingar, en stockholmscross och en NNo (som blev inställd pga dödsfall..) ,mascupen och myggjakten.

Den första elitserietävlingen gick i Eksjö och var laddad till tusen, vurpade på andra varvet på träningen och fick ställa in.. 90 mil i bussen och två minuters hojåka den helgen.

Helgen efter var det NNO i ljusdal, var påväg ut till start när heatet innan mitt bryts, kille skadad allvarligt och togs till sjukan men omkom nästan direkt, sjukt tragiskt.. tävlingen bröts såklart. 50 mil i bussen och 20 minuters hojåka..
 
Man kan väll säga att jag var ganska less på åkning just här då det bara strulade med allting.

helgen efter var det en stockholmscross i västerås som jag tänkte köra för att få lite race i benen, ingenting funkade här.. åkte dåligt och hade ställt in biken helt galet, blev 20 lr nått i a-finalen.. inte bra på en sådan liten tävling...

Andra Elitserietävlingen gick i kil och hade höga förhoppningar, men även här gick det dåligt, ingen attack i åkningen och allmänt kass allting liksom.. blev runt 20 i alla heat..

Dagen efter skulle mascupen dra igång, en tävling med Sverige-eliten på plats, det här blir kul med banor jag gillar... Har aldrig kört så dåligt i hela mitt liv i första heatet, var helt knäckt så det var lika bra att ställa in....
Åkte hemmåt och tänkte att nu lär vi göra något, la hojen på hyllan i veckor, åkte till Uddevalla på vm och bara chillade...

Sen var det dags för Myggjakten, en tävling i norrland som går över åtta dagar som en serie..
Hade då inte kört på två veckor och var åksugen igen, hade också fått lite hjälp med fjädring så allt kändes bra..
Första tävlingen i Sveg gick helt suveränt, vann kvalet med 20 sec typ, och var tvåa båda finalerna dagen efter!!Superkul att det släppte.. Tvåa sammanlagt efter en deltävling..

Andra deltävlingnen gick i Östersund, Körde stelt på kvalet och var 10:a tror jag, inte bra..
På finaldagen fick jag en kanonstart, var först ut och ledde halva heatet, två man körde om mig men var jättenöjd.. Andra finalen, även här bra start och kunde bli tvåa här, gick super!! Tvåa totalt efter två deltävlingar..

Tredje deltävlingen gick i Sundsvall och banan såg riktigt nice ut, innan mitt heat på kvaldagen kommer århundradets regnskur och förstör banan, valde fel däck men kunde ta mig runt efter en bra start och blev femma.
Det torkade upp jättebra till finaldagen och banan vart fin igen, var superkul racing hela dagen här men gjorde för dåliga starter här för att riktigt kunna va med och dra i toppen... blev trea i båda finalerna och åkningen stämde jättebra..
Slutade 2:a på Myggjakten och var jättenöjd,!!:D

Ja, och här är vi nu, känns att åkingen funkar mycket bättre nu efter lite vila och att man är sugen på det man håller på med!!







Nu väntar Elitserien i Västerås nästa helg, hoppas på goda resultat då!!
keep it up #88 Robin Hampus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0