Pro Superbike Anderstorp! (Masen) Söndag klockan 14:00 eftersänds Pro Superbike-tävlingen på TV4 Sport.

Ja här sitter man med blandade känslor efter premiär helgen. En sak är säker… Det var j-igt kul!!!
SBK Challenge som jag kör, körde ihop med Pro SBK/Privatförarcupen. Ett stort startfält med över 40 st anmälda. Det var dom absolut snabbaste förarna i Skandinavien som gjorde upp och fort gick det!!!
Lördagen började med ett test och sedan 40 min kval.
Jag slängde på ett SC1 bakdäck med 190 bredd (dvs 2010 års däck) istället för 200 bredd som det är på årets däck, till kvalet.
Det var sämre fäste ur svängarna med 190 däcket men det ”svängde bättre”. Det sladdade gött vid gaspådrag . Jag hade dessutom bättre toppfart på rakan eftersom Mårtensson hjälpte mig att ladda upp en mapp så motorcykeln gick bättre på toppen. Tack Mårtensson!!!
Jag satte ganska omgående 38 tider och kände att jag hade mer att ge, men orken tröt. Gick in efter några varv, men damen och BC tvingade ut mig ganska omgående igen…
Tillslut kämpade jag mig till en 38.002 tid. Riktigt nöjd med tiden men det gick så j-a fort på kvalet för de andra, så jag fick tyvärr en dålig startposition ändå. Hade sänkt mitt pers rekord med drygt 2 sek sedan förra året.
Men det bästa var att jag började känna förtroende för cykeln igen efter alla vurpor!

Första gången i nya Zolder skinnstället och det sitter perfekt direkt! Sen att det också är det snyggaste stället på gridden, gör det inte sämre.  Jag har inte hunnit slängt det i backen ännu men ni får en recension när jag gjort det första gången ;). Kör även med nya Arrox handskarna som sitter riktigt bra,är luftiga och sköna! Ryggskyddet Buckler följer ryggen bra och begränsar inte rörelsefriheten, riktigt bra!

Söndag Race och Mekonomen på besök
Ja Mekonomen Bilverkstad i Huskvarna och Ekhagen kom på besök till racedagen. Riktigt trevligt. Thomas på KWITDATA som hjälper mig med hemsidan, företaget etc hade styrt upp det. 8 vuxna och 2 ungdomar kom. Det var faktiskt riktigt trevligt! Och istället för att slippa gå runt och vara nervös blev det en del skratt och mer avslappnat istället. KUL!!!

Racet…
Lamporna tänds alla gasar... sedan släcks dom och 40 förare skall vara först in i kurvan!
Ja startade långt bak och fick till en helt ok start men blev rejält trängd in i första kurvan. Gasade allt jag orkade på rakan för att sedan försöka bromsa lite senare än alla andra… Då kommer en på insidan av mig samtidigt som jag kör om en annan. Jag blir klämd mellan båda och blir tvingad att bromsa. Tappar någon placering men är snart uppe i tempo igen. Laddar järnet och börjar köra ifrån förarna bakom och ikapp några framför. Under dessa varv kör jag om några stycket och kommer upp i rygg på framförvarande förare. Jag kände mig starkare och kände att jag kunde köra fortare. Körde om någon till men kom inte om Macke som jag låg bakom. Körde 38 tider hela tiden och kände att jag kunde kapa mera.
Men på varv 7 var det som att slå ifrån strömbrytaren. Jag tog helt slut i underarmarna!
Tappade sedan flera placeringar och varvtiderna gick upp någon sekund tyvärr.
Riktigt besviken kom jag imål på en 25e plats. Tappade tyvärr för mycket dom sista ca 7 varven för att kunna slåss om placeringar.
Men sånt är livet, bara träna mera.

Till race 2 blev allt fel. Fel Grid listor, jag glömde tanka så BC och Klippinge fick tok meka medans Anna (sambon) sprang och hämtade bensin etc.
Sedan blev racet inställt pga ett felaktigt beslut ifrån tävlingsledningen.
Synd! Jag hade velat visa vad jag kunde!

Tack ANNA för all hjälp med allt. Du gjorde så jag kunde koncentrera mig på racet!
Tack BC o Klippinge för mek hjälpen!
Tack Mekonomen för att ni kom och stöttade mig! Riktigt kul faktiskt!

Ja en riktigt bra helg förutom strulen på söndagen.
Jag börjar få förtroende för frugan (hojen) igen och börjar tänja på gränserna med större självförtroende. Kan bli riktigt bra det här

Tack Lindstrands för all support!

Läs mer på www.mcrace.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0