Seriecross!!

I helgen som var har jag kört två serietävlingar, den första i Arvika och den andra i Bengtsfors! Jag kör för Team Westom MC(Arvika) och det har inte gått speciellt bra för laget i år. I dom första tävlingarna som har körts innan bloggen kom till, så har jag vart själv i A-final utom på en tävling då laget hade med 2 förare! Man kan som mest ha med 8 st förare till A-final..

I arvika på lördagen började de inte så bra eftersom kedjan gick av på kvalet så min A-finalplats försvann... Men lagledarn valde att sätta in mig i A-final istället för en annan kille som hade tagit sig dit.. Vi var 4 st som skulle köra A-final.
Jag fick väll ingen superstart men var ut runt 8, körde upp mig till 5 ganska fort och på slutet kunde jag knäppa två till och slutade 4:a som bäste Team Westom åkare.. Laget slutade 4:a!!

Till tävlingen i Bengtsfors såg det väll inte alltför ljust ut för laget eftersom 2 av dom bättre i laget inte kunde va med av olika anledningar... Men för egen del så gick det jättebra... Fick en ganska bra start i kvalet och var ut som 4:a, körde upp mig till 2:a direkt och höll ända in i mål..
Idag var allt som vanligt med laget och vi hade 2 st med till A-final:( 
A-final:
Fick ett perfekt utsläpp från grinden och var 2:a, låg och drog med ledarn i 2 varv när hans hoj stannade så ja gick upp i ledning... Åkningen gick kanon, ända tills vi började varva en massa förare, kom inte om dom i tid och han som låg bakom mig kunde ta sig förbi mig. Vi fightades ett tag men sen kunde han rycka eftersom han hade lagkamrater med sig som släppte förbi han men stängde för mig, jag var vansinnig!! Men kunde iaf ta en andra placering och det var jag nöjd med andå, fast hade ju vart roligare och vinna!
Var så besviken på laget när vi hade så få med till final så vet inte va vi blev idag med näst sist tror jag....



I tisdags kördes km-cup i Lima.. Dom hade fixat banan så den va hur fin som helst, det var en lyckad tävling med vinst i båda heaten även om det va lite spänt i första när bakbromsen nästan skar ihop.. Sånt som händer!!

Nu drar jag till Woxnadalen på söndag, Det är Neder Norra Open som går av stapeln, de blir coooolt!!

Hare grejt!! hörs efter helgen!!
#97 Robin Hampus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0